Sunday, January 23, 2011

Bila Tak Ada Koje.

Assalamualaikum, Selamat Pagi Isnin dan Salam 1 Malaysia.

Sekejap jer kan, dah hari isnin balik. Esok dah kene pergi kelas. Tapi, naseb baik kelas pukul 11. Boleh bangun lambat. Yeehaa! Eh? apa bising-bising? Ikut suka lah nak bangun pukul berapa. Nanti bila dah keja dah tak boleh tidur lama-lama. Hiks! Sara, Sara.. apa nak jadi ntah ngan ngko yek. Bila weekend bangun lambat, tak weekend pong still lambat jugak. Kata orang tua-tua, kalau bangun lambat rezeki susah nak masuk. Betol eh? Tapi kita still boleh bukak pintu, tingkap, or whatevar lah besar-besar. Nanti boleh lah rezeki tuh masuk ikot situ. Boleh? Hiks!

Hari ni kan AHAD, biasa kalo hari AHAD aku akan keluar merendekk ngan kawan-kawan. Tapi hari ni tak pulek. catat sejarah woi! Bangga mak! =)) Bosan tuh tak payah cakap lah kan. Tapi naseb baik DR. bagi assignment. So, satu hari aku gigih menyiapkan assignment tuh. Hebat tak? Hebat tak? wuwuwu. Then, bila dah malam tak tahu dah nak buat apa. Ajak roommate main mekap-mekap. 

aku : yanaaaaaaaaaa...
yana : ape?
aku : sara rasakan, macam nak main mekap-mekap jer.
yana : jomm!! ( laju beno kamoo yek )

Terus masuk bilik. Aku pong touch-up lah muka dia. Actually, aku bukan lah pandai sangat bab-bab neh. Tapi aku berminat. Sampai kawan-kawan aku cakap siap salah ambik course lagik. Haiyoooo! Tapi nak buat cam ner, memang aku dikira addicted weh. Memang suka benau tonyoh-tonyoh muka orang. Biasanya, roommate aku lah yang jadi mangsanya. Huhu. Sian dia kan. =)

Ni lagi sorang housemate yang kene conteng ngan aku



Nak buat macam mana, dah minat atenyee. Padahal aku kalau pegi class tak mekap pong. Tampal bedak, eyeliner, blusher, lip ice. Sudeeehh. Macam segan jer nak tampal mekap tebal-tebal pergi kelas. Wuwuwu. Waa tak der keyakinan diri untuk berbuat demikian. Maloo mak! Huhu. Kadang-kadang, kalau nak lepaskan gian, suka lar ajak kawan-kawan main. Kawan-kawan pong melayan jer lah haa. Huhu. Suka lah aku cam ni. Hiks!

Nak tengok hasil aku tampal-tampal mekap tadik? alaaaaa, sogan den. Huhuhu. Kalau cantik puji tau, kalau comot sila lah sekeh kepala sendiri. Boleh? Hihi.



























Taraaa!!!!
Kah kah kah. cepat cakap cantikkk!


Siap bertudung, berbaju bagai. Nih lah roommate aku. Nama dia yana. Nak ngorat? Haip!! tak buley! Dia dah berpunya. Hiks! Muka dia lah aku selalu tonyoh-tonyoh. Kadang-kadang nak try style mekup baru, dia juga lah jadi muka uji untuk aku. Eh? Kejam ke aku layan dia cam tuh? weeeee.

Sudah lah dulu. Mahu tidur.
Babai.
=))

 

6 comments:

  1. hahaha. sehabes ikhlas ker tuh? tochey2...=))

    ReplyDelete
  2. cantik gak sara mekap..bley tlg mekap kan kita x nanti..huhuhuhu~

    ReplyDelete
  3. ija pun nak makeup jgak .
    haha <3
    cantikk ! pndai u makeup (;

    ReplyDelete
  4. cintaloveeika : meh2, jempu dtg umah yer.

    nuikima : uiks! boley aje.. =)

    eija hassan : mane ade. biasa2 jer. weeee~

    ReplyDelete