Sunday, January 16, 2011

Motif : Tak ada motif. =)

Assalamualaikum.


Sesuatu yang harus dibanggakan apabila aku membangunkan diri seawal jam sepuluh pagi pada hari minggu di rumah sewa. Perlu di highlightkan disitu yer. Bangun awal-awal kat rumah sewa tuh. Korang ado? Hihi. Pagi ker? Tak pagi sangat la kan. Tyme tuh dah pukul 12++ kot, tapi bagi aku pagi jugak lah. Tak kira, nak jugak! Pagi. Pagi. Pagi jugak! Huhu. Yerla, weekend-weekend neh kalo tak pukul satu or dua petang, memang tak bangun lah kan. Biasalah, student. Penat kot banyak kerja kene buat, malam dah lah tido lewat. Cheewah!


Bangun dalam pukul sepuluh plus-plus setelah dikejutkan oleh kak yan ngan kak wani. Tido mati gak aku kan, siap kene dua orang tolong kejutkan. Haha. Abaikan. Then terus mandi, siap-siap untuk pegi menabung di kedai Uncle Lailek. Rajin tak? Rajin tak? Cepat cakap rajin! Huhu. Dah siap, kitorang berempat which is kak yan selaku ketua rombongan, kak wani selaku setiausaha, yana sebangai bendahari rombongan dan aku? Opkos lah sebagai driver dorang.


Then drive la aku menyusur beberapa buah kampung untuk menuju ker pasar. Macam jauh jer bunyinya kan? Alaaa, tak jauh pon, dalam sepuluh menet dah boleh sampai. Lepas pegi cucuk duit semua bagai, singgah Wellward kejap. Wellward tuh macam mall la. Tapi die biasa-biasa aje. Kak situ kak wani beli barang sket. Then, pegi kedai Uncle Lailek. Sampai-sampai jer tengok orang melimpah ruah kat kedai tuh. Fulamak! Punya ramai orang kat kedai tuh. Nak kata murah, tak la sangat tapi berbaloi wa cakap lu. Nape? Sebab uncle kat situ baik woo. Dia salu potongkan harga kalo kitorang takde sen kecik. Haha.


Aku sebenarnya bukan rajin sangat pon nak bangun pagi-pagi neyh. Tapi memandangkan bekalan makanan kat dapur sudah menyusut, aku gagahkan jua semangat untuk pegi membeli barangan keperluan. Yerlah, atenyer duduk menyewa. Wajib lah berjimat + kedekut + taik idong masin. Kalo tak kopaak den. Belanja kat situ abesla jugak dalam lima puluh hengget sebelum didividekan kepada lima orang. Kira lah sendiri berapa aku kena bayar nanti. Haha. Beli apa jer, barang dapur jer pon. Tapi untuk bekalan dua minggu. Lepas tuh balik rumah terus masak. Pastuh makan. Huhu. Seronok dapat makan! :p


Dah la dulu, macam dah panjang sangat. 
Papai! =))

**pssstt! pic lupa nak snap. :p

No comments:

Post a Comment