Monday, January 31, 2011

Cubaan yang bagus.

Assalamualaikum.

Haip! Lama giler dah rasa tak hupdate blog. Bz mengalahkan menteri nak pilihan raya pulak. Huhu. Biasalah, kat kampung banyak kerja yang nak dibuat. Nak kena melayan karenah anak-anak sedara, shopping-shopping ngan akak, kemas rumah, masak, jaga kedai, Eh! Kita ada kedai tau. Tapi bapak kita punya. Tang masak tolong lah percaya bulat-bulat ek. Huhu

Cuti neh aku akan manfaatkan sepenuhnya. Cuti seminggu tuh. Bukan senang nak dapat cuti beb! Nanti balik tak balik lepas final. Cewah! Cam tahan la pulak aku tak balik kan. Paling tidak mesti rumah abang aku kat Putrajaya jadi tempat persinggahan aku. sabo jer lah dapat hadek manje cinonek cam aku neh. Huhu. =))

Cuti neh besh! sebabnya, aku tidak membuang masa aku dengan sia-sia. Jadi, aku isikan masa terluang aku dengan membuat aktiviti berfaedah apabila aku tidak ke kedai. Cam keling tak ayat aku? Ahh, tibai jer. Janji aku paham apa yang aku tulis. Hihi. Nak tau tak? Aku dah reti buat dadih. walaupon dadih tuh amatlah senang sangat nak dibuat, tapi aku risau jugak. Takot-takot tak menjadi. Tapi, berkat keazaman diri yang amat kuat, akhirnya dadih aku berjaya disiapkan dengan jayanya. Haha, poyo jer ayat. 

 Serbuk dadih yang boleh didapati di pasaraya berdekatan anda.






























Hasilnya....





















Tadaa !!!

 Yummyy!! Yuummmyy!!














  Sekarang, aku ngah tunggu kek aku masak. Haih! Lambat beno. Nak tau kek apa? Tunggu eh? Nanti kita bagitau. =)
Bye!





**psstt.. Kita dah pandai buat dadih
dah pro buat kek.
maknanya kita dah boleh kawen la ek?
* gatal * 

2 comments:

  1. rajinnya die...

    nnt dh siap kek hntr sini..

    iema punya kek coklat dh siap, simple jela tapinya...

    ReplyDelete
  2. bolehlah wat dadih utk dimakan seisi rumah sewa:)

    ReplyDelete